sunnuntai 21. maaliskuuta 2010

Otto ja Ruu

Eilen me käytiin taas heti aamusta tallilla. Onneks mutsi vei mut lenkille ennenkuin se alko lääppiä sitä kopukkaa. Sano et oli ollu villi se Tuulihattu, mutta jos mun olis annettu auttaa, ni olis siitä vielä pari vaihdetta löytyny lisää. (kjäh kjäh)...

Sitten Otto tuli kylään! Se oli heti niinku kotonaan, löysi synttärilahjansa alle kolmessa sekunnissa saapumisestaan ja kerjäs namikaapilla ennenku olin ehtiny ees kertoo et mikä näistä se namikaappi on! Kerran koitin varovasti sanoo sille "murr" - ihan hiljaa ja toiseen suuntaan kattomalla - kun se niin haki mun lelulaatikosta kaikki mun lelut. Mutta si huomasin et mutsi katto mua sen näkösenä et jos ei ala löytyä vieraanvaraisuutta ni voi porokoiran nahka venyä... Mä sitte totesin ilman eri komennusta et on se kuitenki vaan niin hauskaa että Otto tuli kylään!

Mä sitten heti aattelin kertoo sille että en mä oikeesti tarkottanu yhtään murista, ja pesin sen silmät ja korvat monta kertaa. Voitteks kuvitella? Sen naamaa ei o varmaa kukaan pessy pitkään aikaan! Mulla oli tapana pestä ne ainaki kerran päivässä, mut kuka niitä nyt sitte pesee ku me asutaan eri paikoissa??? No, kuitenkin, mä sitte annoin Oton leikkiä mun kaikilla leluilla. Me ei kyllä ihan heti leikitty kauheesti keskenämme, mutta annoin Oton nukkua mun pedillä ku se tykkäs siitä niin kovin. Mä oikeestaan tykkäänki enemmän mun omasta paikasta tossa sohvalla ku se o vähän korkeemmalla ja siitä on lyhyempi matka kattomaan ikkunasta.

Illalla mä sitte näytin mutsille et mä edelleen muistan ettei toisen ruokakupille saa mennä ennenkuin toinen on lopettanut syömisen ja että osaan mä vielä kulkee hihnassakin Oton kanssa. Mutsi oli niin tyytyväinen että mua vähän huvitti sen liikuttuneisuus. Tänään me mennään ilvesmetsään ja näytän Otolle kaikki mestat! Mutta aika laiska toi Otto on. Kello on jo yli seittemän ja mutsi on keittäny kahveet ja kaikki eikä se o eväänsä liikauttanu tuolta sängystä! Häntää vaan heiluttaa, että kyllä se elossa on. Mä kerron si myöhemmin lisää miten mein tää päivä on kulkenu, ja jos toi mutsi sais tolla kameralla kuvia ku sillä semonen ny on. Tosin siellä o tosi surkee ilma pihalla, että saa ny nährä.

p.s. Jos Otolle antaa kuivatun kalan, ni se edelleen imeskelee sen märäksi, sylkäsee lattialle, ja kierii päällä...

Ei kommentteja: