perjantai 12. maaliskuuta 2010

HAU!

Toi mun kaksjalkanen palvelija on niin laiska päivittään mun kuulumisia, että pakko se kai on tehdä itse.

Palvelija kuljetti mua ykspäivä mun vanhoille huudeille Herwoodiin ja noukittiin Otto ja Petri mukaan autoon. Sitten mentiin koirapuistoon ja mä kusin sinne joka nurkkaan niin paljon että riittää merkeiksi taas pidemmäkskin aikaa jos se ei viekään mua sinne pian uudelleen. Ottoa oli hauska nähdä ja yhtä hyvä leikkikaveri se on kuin ennenkin. Hirveetä hepulia se veti ympäriinsä ja sen mieliksi mä sitten jahtasin sitä. Mä meinasin olla vähän mustis kun mutsi niin kovin melkein tippa linssissä raapi ja rapsutti Ottoo vaikka mäkin olin siinä ihan tyrkyllä. Se sitten selvitti että mua se voi rapsutella joka ilta, mutta Ottoo vaan tosi tosi harvoin.

Sitten kun me oltiin oltu ulkona ni vietiin Otto takas kotiin. Mun vanhassa kotipihassa Otto sitten vaan istu mun vieressä auton takapenkillä ja oli sen näkönen ettei se o lähdössä mihkään vaikka sitä ovesta koitettiin nykiä ulos. Me paiskattiin tassua päälle ja luvattiin nähdä pian uudestaan. Mutsi sano et Otto tulee meille reilun viikon päästä yökylään ja mä voin näyttää sille mun mestat ja Ilvesmetsän.

Mun Tyttäreni Oonakin oli kuulemma hienosti suorittanut poropaimennuskokeen tuolla melko kaukana mitä kaikki kutsuu poromaaksi. Mulle se nyt ei sillain ollu mikään yllätys, hiano likkahan siitä on kasvanu. Pääsen kuulemma Oonallekin kylään ensviikolla. Viimeks annoin Oonalle mun Tärkeän Narun ja se jemmas sen metsään. Mä pidin sitä vähän kakarana mutta suostuin välillä sitten leikkiin sen kans. Se kyllä aina vei kaikki lelut kerralla ja juoksi karkuun, mut onneks siellä oli se toinen pitkätukkanen hemaseva nainen. Se kyllä huusi mun korvaan välillä kun koitin siihen tutustua, pitää ehkä enskerralla alottaa kuonon puolesta toi tutustuminen.

Tänään on ollu kyllä tosi mahtava päivä! Vähän kuuma täällä kämpässä meinaa tulla ku arska paistaa suoraan ikkunasta, mutta onneks mutsi pitää partsin ovee auki ni voin sen edessä makoilla ja viilennellä. Aamulla käytiin ens pienellä lenksulla ja sit mutsi lähti leikkiin neulatyynyä ja mä vedin siihen väliin kauneusunet. Sit sain uuden luun ja samaan syssyyn hetikohta tuli vieraita kylään. Mua tietty kehuttiin kuinka mää olen niin komee. Sitten me lähdettiin ilvesmetsään ja aurinko paisto ihan täydeltä terältä. Ilveitä ei (kuulemma onneksi) nähty mutta olisinhan mä nyt mutsia joltain katilta suojellut mennen tullen. Puolitoista tuntia siinä vierähti ja meinas tulla jo ihan hiki siinä auringossa! Mutsi loisti ku naantalin aurinko ja huokaili maisemia.

No mutta eipä tässä kai ny just o kummempia tapahtunu. Mutsin tars vaan hankkia kamera et se vois kuvata mua. Just joku siä ilvesmetässäki kehu mun naamaani söpöksi. Sanoin sille että "HAU! Komee se on eikä söpö!".

Ei kommentteja: