sunnuntai 25. tammikuuta 2015

Agilityoivalluksia

Mulle on aina olleet takaaleikkaukset kamalan vaikeita. En tiedä miksi, muttakun vaan on. Tänään olen erittäin ylpeä siitä, että osasin sovittaa omaa ohjaustani Elmon menoon, ja vaihtamalla valssin takaaleikkaukseen. Elmo on vielä niin alussa agilitytaipaleellaan, että se ei vielä osaa lukea ohjausta kovin tarkasti ja toki itse olen "hieman" ruosteessa.

Kuitenkin jos yritin valssia väleille 7-8 ja 8-9, olin sen verran Elmoa edellä, että se hyppää vauhdilla kilometrin suoraan eteenpäin, ehtii 7-esteeltä lähes A:lle ennenkuin saan sen kääntymään esteelle 8. Niimpä päätinkin yrittää näihin väleihin takaaleikkausta, jolloin Elmo kääntyy paremmin, kun en ole sitä edellä. Takaaleikkaukset ovat luonnollisesti vielä kovin kankeita, mutta olen erittäin tyytyväinen siihen fiilikseen jolla Elmo tekee, ja siihen sinnikkääseen yrittämiseen ja oivaltamiseen.


Rataa tehtiin ensin kahdessa osassa (1-10, 10-19), joten ehdin vaihtaa suunnitelmaa välille 17-18, ja tein siihen takaaleikkauksen, sillä käännös oli tosi tiukka ja koiralla siinä kohti rataa vauhti päällä. Tämä takaaleikkaus onnistui parin yrittämän jälkeen hienosti, kun sain korjattua omaa ohjaustani, ja muistin olla taas kerran töksäyttämättä vauhtia kokonaan pois. Lopuksi porskutettiin koko rata laakista läpi. :)

Elmo vaan osaa yllättää, nimittäin keppejä lukuunottamatta saatiin tehtyä ihan hyvää rataa! Keppejä kokeiltiin tänään vinokeppeinä, ja se näin alustavasti tuntuu Elmon kanssa ehkä toimivimmalta tavalta opettaa kepit.



Ei kommentteja: