maanantai 15. syyskuuta 2008

Jälkiä

Päätin kokeilla tehdä Ruulle hieman omalaatuisen ja vapaamuotoisen jäljen. Otin ensin Oton ja menin tuohon pikkumettään. Kävelin siellä poluilla, ja välillä vähän muuallakin sinnetänne kiemurrellen lenkin (metsässä ehkä max. 200m). Otto sai kulkea milensä mukaan flexissä. Pariin kohtaan polulle jätin pari kuivanappulaa Oton huomaamatta. Tulin pois metsäsätä ja kotiin vaihtamaan koiraa.

Ruu haisteli Oton ja mun jälkiä jo rappukäytävässä, mutta tuossa pyörätieosuudella mun piti vähän pyytää sen huomiota jäljestämisestä kun näköpiirissä oli koira. Tuli siis melkein seuraamista tähän hyvin alkaneen jäljestyksen väliin. Metsän reunassa Ruu pääsi taas "jäljelle". Hirmuista kyytiä se jäljesti Oton ja mun jälkiä. Kulki osittain mun menemää reittiä, ja osittain Oton jättämiä jälkiä. Löysi ihan ilman avustusta namit maasta. Niissä kohdissa olin hetken seisoskellut ja tehnyt varmaan useamman askeleen melkein paikallaan. Niitä kohtia Ruukin haisteli tarkemmin. Välillä teki jonkin samanlaisen koukkaisun mitä Otto oli hetkeä aiemmin tehnyt.

Ruu toi mut ulos metsästä ja oli ihan ylppis. Se tahtoi ikäänkuin sanoa "TADAA!" ja alkoi taas seuraamaan minua kun paremmissakin tokokokeissa. Tehtiin vielä pari temppua ja pyysin Ruuta kiipeilemään hiekkakasojen päälle, jonka jälkeen tultiin kotiin. Ruu on pari kertaa aiemminkin tehnyt tällaisen jäljen vahingossa ja omatoimisesti. Nyt tehtiin jälki tarkoituksella, mutten siltikään vaatinut Ruuta jäljestämään tai pysymään oikealla reitillä. Pitää vielä kokeilla joskus jäljestääkö se pelkkiä mun jalanjälkiä, vai Oton jälkiäkö se seuraa.

Ei kommentteja: