keskiviikko 16. heinäkuuta 2014

Se tunne kun on tyhmä kuin vasemman jalan saapas

Noh, Elmohan on ilmoitettu möllirallykisoihin, jotka ovatten tuossa parin viikon päästä. Möllikisat toki vasta, mutta ALO luokka, eli ei nameja. Vähän olen sitten koittanut tässä jättää namien viljelyä vähemmälle kun treenitkin on menneet niin hyvin - tähän asti. Tai siis siihen asti, kunnes vähensin palkkausta muutama treeni takaperin.

Elmo kuitenkin tuli siihen tulokseen, että koko rally-toko alkoi olla ihan perseestä. Minun iloinen ja onnellinen häntääheiluttava Elmo (!) ei tykännyt enää tehdä juttuja(!). Onneksi meidän rallytreenien vetäjä vähän takoi mulle järkeä päähän:
- Ensinnäkin, Elmo on porokoira, ei käyttösakemanni tai beecee, joka tekee ihan vaan siksi että voi miellyttää ihmistä (sorry yleistys, kai niitäkin tarttee kuitekin edes vähän kouluttaa ;) ).
- Toisekseen, Elmo on myöskin vielä kokolailla pentu, ei ihan vielä kymmentäkään kuukautta, että kyllä sitä pitää vielä ihan reilusti palkata, että se jaksaa innostua.

Ja mikähän siinä oli taas niin vaikeaa tajuta sitä itse...? Olisin mä vielä vähänaikaa varmaan hakannut päätäni seinään, ja vasta sitten tajunnut olevani tyhmä kuin saapas.

Mutta onneksi Elmo on iloinen ja hyväntuulinen häntääheiluttava Elmo, joka osaa sheippaamalla kouluttaa emäntäänsä. Se heiluttaa häntäänsä vimmatusti aina, kun teen oikein. :D Lisättiin reilusti palkkausta, ja alle viidessä minuutissa mun hyväntuulinen hännänheiluttaja oli palannut, jonka mielestä rally-toko on sittenkin melkoisen mukava laji! :)

Ei kommentteja: