lauantai 20. tammikuuta 2018

Aina ei mee putkeen, vaikka muuten hyvin menisikin

Olin eilen hallilla Reginan kanssa. Aloitettiin harjoittelemalla tuttua tolpan kiertoa.




Se sujui niin hyvin, joten kokeilin myös siivekkeellä.




Putkeen meno aluksi jostain syystä vähän takkusi. Vaihdettiin ihan aluksi putkeakin, kun kaverin koirakin oli vähän jäänyt haistelemaan sille samalle putkelle. Toiseen putkeen otettiin aluksi  pari helpotettua toistoa niin, että kaveri piteli Reginaa toisessa päässä, ja mä kutsuin toisesta päästä. Sen jälkeen se alkoi sujua ja myös loiva kaari onnistui hyvin. En tiedä mikä siinä ensimmäisessä sitten haisi ettei sinne halunnut mennä.

Kokeiltiin vielä joitakin toistoja "seuraamista"/mukana kulkemista kaukoimutuksella, ja se sujui tosi hyvin. Musta kuitenkin tuntuu, että haluan alkaa opettamaan varsinaista tokoseuraamista joskus myöhemmin. Mulla on vain sellainen olo, että Regina on siihen valmiimpi sitten joskus tulevaisuudessa. Eikä mulla muutenkaan ole asian kanssa mikään kiire. Olen ajatellut Reginasta muutenkin enemmän agilitykoiraa, ja se nauttii nyt siihen liittyvien juttujen opettelusta tosi paljon. Saatiin itseasiassa myös Reginalle agilitykoutsi! Tarkoitus on nyt parin viikon välein treenailla vähän pupsiaksajuttuja aina ennen Huldan agilitykurssia. Saa sopivasti molemmat koirat treenattua samalla reissulla, hallille kun kuitenkin tulee matkaa vähän vajaat 50 km yhteen suuntaan.


Lumihepulin uhri


Ei kommentteja: